יום שבת, 21 ביולי 2012

מחקר מילות מפתח - איך עושים את זה ולשם מה זה נחוץ?

שלום חברים, כאן עומרי פז והיום נלמד מה זה מחקר מילות מפתח, למה אנחנו צריכים אותו, ואיך מבצעים מחקר כזה.
לפני הכל חשוב לציין כשאני אומר "מילה" אני מתכוון בעצם לצירוף מילים.
מהו מחקר מילות מפתח?
 הוא בעצם הבסיס לעסק האינטרנטי שלנו, היסוד, עליו יבנה כל עסק אינטרנטי המייצר כסף באינטרנט ולכן הוא חשוב מאוד. במחקר בעצם בודקים אילו מילות מפתח מתאימות לנושא שבחרנו, לפי מספר קריטריונים מסוימים.
אם למשל יש לי אתר של לימוד פסנתר, אני צריך לבחור בערך 3-4 מילות מפתח שאותן יחפשו בגוגל ובמנועי החיפוש כדי למצוא את האתר שלי.
במחקר מילות המפתח בודקים כמה חיפושים יש למילת המפתח שלך, כמה תחרות יש עליה, והאם היא מכוונת במיוחד לנושא הספציפי של האתר שלך.


למה המחקר הזה כה נחוץ לנו?
מהסיבה הפשוטה שבהמשך, בבניית העסק האינטרנטי שלך, אתה תזדקק למילות מפתח, ואם תבחר מילות מפתח בלי לעשות מחקר מילות מפתח, קרוב לוודאי שהעסק יכשל מכמה סיבות:
1. בחרתי מילת מפתח, יכול להיות שבמילת המפתח הזו אני אתקדם בגוגל ואהיה בין המקומות הראשונים באותו ביטוי, אך אם לא ביצעתי מחקר מילות מפתח, יכול להיות שבעצם אף אחד לא מחפש את המילים האלה, ואפילו אם אני בין המקומות הראשונים, לא יהיו לי מבקרים באתר.
2. בחרתי מילת מפתח שבמקרה יש לה הרבה חיפושים, כמו למשל אם העסק שלי על לימוד פסנתר, בחרתי במילים "לימוד פסנתר". יכול להיות שיש להן הרבה חיפושים, אבל משום מה אני לא מצליח להתקדם טוב בגוגל, זה בגלל שלא ביצעתי מחקר מילות מפתח, כי אם כן הייתי מבצע הייתי יכול לדעת שיש הרבה תחרות על אותה מילה וקשה להתקדם איתה בגוגל.
3. מילת המפתח שבחרתי כללית מדי, כמו למשל אם יש לי אתר ללימוד פסנתר, בחרתי במילה "פסנתר" שזה כללי מידי,
כי יש המון נושאים בתוך הנושא הזה ואני לא ידע אם זה שחיפש התכוון דווקא ללמוד לנגן על פסנתר ולא לקניית פסנתר למשל. מחקר מילות מפתח (וקצת היגיון בריא) יכולים לעזור לי גם במקרה הזה.

הבנתי, אבל איך בעצם עושים מחקר מילות מפתח?
מחקר מילות מפתח יתבצע בזכות עוד כלי נפלא של גוגל, שנמצא בגוגל אדוורדס הוא נקרא "כלי מילות המפתח".
כלי מילות המפתח מאפשר לנו לברר על מילים כלשהן, כמה פעמים מחפשים אותן בחודש, דבר חשוב מאוד למחקר.
כלי מילות המפתח של גוגל הוא חינמי, לכניסה אליו: http://tinyurl.com/d5gotwa
החיפוש מתבצע באופן פשוט ביותר, מקלידים מילה או ביטוי ולוחצים "חפש", לאחר מכן נראה כמה מחפשים את הביטוי ורעיונות שדומים לביטוי, וכמה מחפשים את כל אחד מהרעיונות.

מחקר מילות מפתח מתבצע בכמה שלבים:
- שלב ראשון - בוחרים כמה מילות מפתח מהראש לנושא של העסק שלנו.
- שלב שני - בודקים כמה מחפשים כל אחד מהביטויים, ביטוי שיש לו מעל 5000 חיפושים הוא בינוני-טוב מבחינת החיפושים, וביטוי שיש לו מעל 10,000 הוא מעולה.
- שלב שלישי - הולכים למנוע החיפוש הרגיל של גוגל (google.com) ומחפשים את הביטוי בין מרכאות,
לדוגמא "לימוד פסנתר". לאחר מכן בודקים את מספר התוצאות, מתחת לשורת החיפוש יופיע לכם למשל - כ-50,700 תוצאות (0.53 שניות). ביטוי שיש לו בערך 50-80 אלף תוצאות הוא בינוני-טוב מבחינת תחרות, וביטוי שיש לו 10-20  אלף תוצאות הוא מעולה מבחינת תחרות.
- שלב רביעי - מצליבים נתונים, ביטוי שיש לו גם מעל 10 אלף חיפושים, וגם 20 אלף תוצאות, הוא ביטוי מעולה ואפשר לקחת אותו למילת המפתח הראשית, שאר הביטויים יכולים להיות 4-6 אלף חיפושים ו50-70 אלף תוצאות, הם גם ביטויים טובים.
בסוף התהליך צריך שתהיה לנו מילת מפתח ראשית לאתר ו2-3 מילים משניות.


הפוסט הזה קידם אותכם צעד ענק בעבודה מהבית, אפילו אם אתם לא מבינים את זה עדיין.
עכשיו אתם יודעים בערך מה זה מחקר מילות מפתח, לשם מה הוא נחוץ, ואיך לבצע אחד כזה.
אני חושב שאני השגתי את מטרתי בפוסט הזה.


לכל שאלה, עזרה או בקשה ניתן לפנות אלי במייל: omripaz1@walla.com


תודה לכולם, ולהתראות בפוסט הבא :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

eXTReMe Tracker